pátek 9. března 2012

Hra o peněžní výhry


Jakožto úspěšná absolventka zkoušek na rozhodčího III. třídy jsem nikdy neměla žádný větší problém s výkladem golfových pravidel. Je tu však stále jedna věc, která mi nedá spát...

Na serveru golf.cz jsem narazila na článek, který vysvětloval, že pokud se po turnaji u klubovny hráči rozhodnou zahrát si soutěž Trouble shot s vkladem 50,-, neporušují tím pravidla Amatérského statutu, protože jde o sázku v přiměřené míře.

Pravidlo 3-1 Hra o peněžní výhry říká, že Amatérský golfista nesmí hrát golf (zápas, turnaj, exhibici) o peněžní výhry (nebo jejich ekvivalent). Není mi tedy úplně jasná hranice mezi případem, který je v pořádku a který už ne. Nejde tedy ve výsledku o to, co dotyčný vyhraje, ale způsob, jakým bude jeho výhra uvedena?
Samozřejmě, nebudu zastírat, že bych někdy nešla jamkovku o peníze, se ségrou se většinou motivujeme pětikorunou na jamku, občas je to deset. Ale upřímně, kdo tohle nikdy neudělal?
Kdo si kdy ve svém životě hlídal hodnoty svých cen během sezony, aby v součtu nepřekročil hranici, popřípadě pokud se tak stalo, kdo cenu vrátil, aby nepřišel o Amatérský status?

Spíš, než abych tu ronila slzy nad tím, jak nikdo nerespektuje čistotu tohoto sportu, nevím, proč toto pravidlo vůbec ještě existuje. Vůbec, vymezení vrstev českých golfistů je celé podivné, sama jsem loni jen tak tak unikla STOPu, který je mířen na lidi hrající za sezonu méně než 4 turnaje.

Pokud jsem však náznaky lidí zodpovědných za tyto otázky odhadla správně, především díky blížícím se olympijským hrám, kam byl golf znovu zařazen, se toto téma probírá a změny jsou nejspíš otázkou času. Uvidíme, jestli nebudou k horšímu...

2 komentáře:

  1. Já teda jako nechci blbě rejpat, ale v tom článku je to od Michala Jona docela zřetelně vysvětleno - nejde tak úplně o výši sázky jako hlavně o to, že nehrají žádný "oficiální" výsledek. Ale naprosto souhlasím s tím, že otázka přiměřenosti sázky (nebo ceny v turnaji) je hodně na vodě, protože každý máme přiměřenost někde jinde:-)). Ale uvolněním pravidel si nejsem pořád jistý, protože to by pak už vůbec nebylo o golfu:-(. Že se to občas nedodržuje, je naprostá pravda, ale furt tam visí alespoň pomyslný strašák.

    MK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, proč by mělo záležet na tom, jestli jsem výhru získala při oficiálním nebo neoficiálním výsledku. Zdá se mi to, jako bys porušoval zákon buď veřejně nebo bys to tajil -> když se na to přijde, stejně půjdeš do vězení. Přehnané přirovnání, ale jen tak pro názornost :).

      Vymazat